Niezamówione karty

Coraz częściej się zdarza, że banki wysyłają do klientów nie zamówione karty płatnicze i kredytowe. Zaskoczeni klienci nie wiedzą, czy mają opłacać taką kartę, czy zwrócić, czy po prostu ją schować i nie używać.

Wysyłanie niezamówionych kart do klientów banku jest niedozwolone. Bank wysyła kartę na własne ryzyko. Przecież nie ma pewności, że spodoba nam się ten pomysł i czy zamierzamy używać karty.

Klientów, którzy otrzymali kartę, nie podpisując żadnej umowy, nie obowiązują żadne zobowiązania finansowe z tego tytułu. Banki liczą, że klient w końcu znajdzie się w takiej sytuacji, że użyje karty i wtedy będzie musiał za nią zapłacić. Takie nachalne wysyłanie kart to wciskanie klientom bankowych produktów finansowych, których klient tak naprawdę nie potrzebuje.

Warto wiedzieć, że karta kredytowa powinna być wysłana jedynie w przypadku, gdy sami zamówimy ją w banku lub poza jego siedzibą np. przez internet czy telefon, ale podpisując przy tym odpowiednią umowę.

Niedoinformowani klienci pogodzą się z faktem ponoszenia dodatkowych opłat, na które sami by się nie zgodzili. Dobrze by było, gdyby każdy klient banku znał swoje prawa i to co, może a czego nie wolno bankowi robić.